lördag, augusti 15, 2009

Golddiggers

Den här hobbyn som jag har skaffat mig passar alldeles utmärkt för mitt ganska långsamma liv för tillfället. Tills dom jag mailar med vill ses så klart, då börjar det bli krångligt. Och för det mesta är folk faktiskt väldigt trevliga och seriösa tycker jag men det finns ju några typer som är otroligt märkliga. Till exempel en kille som jag mailade med som var hantverkare. Han inledde sitt första mail med att säga att han tyckte att jag verkade som en tjej som dejtade kostymkillar (?) Eftersom han utgick ifrån att det var sån jag var (vad nu det innebär) så var han noga med att poängtera att han vare sig hade en stor våning på Strandvägen, en Porsche i garaget eller massor av pengar på banken. Jag svarade lite förvånat att det inte var något jag vare sig tyckte var viktigt eller förväntade mig men efter flera mailturer fram och tillbaka höll han fortfarande på att tjata om att han inte hade någonting och att kvinnor nu för tiden bara tycker att det är viktigt med dyra bilar och mycket pengar. Eftersom jag till slut tröttnade på hans gnäll och allmänt bittra attityd (han poängterade ofta att han blivit sviken och gått på nitar) så slutade jag maila honom men jag kan inte låta bli att undra vilka jävla golddigger brudar han har baserat sina förutfattade meningar på? Det är ju inte så att man per automatik blir en bra kille och härlig person bara för att man har en dyr bil. Humor och självkänsla går före varenda kvadratmeter på Strandvägen i min bok i alla fall.

6 kommentarer:

  1. Nätdejting är intressant, inte minst ur ett socialt och etnologiskt perspektiv. Ibland stör det mig att jag bara studerar ena halvan av populationen på dejtsajterna. Det kanske är dags för en fejkad tjejprofil...

    Men du får ju ha viss förståelse för att folk vill träffas, inte bara maila i evigheter. Det är ju ändå lite av poängen. :-)

    /Marcus

    SvaraRadera
  2. Absolut! Därför har jag laddat energi och ska träffa en av dom idag. Mycket spännande.

    SvaraRadera
  3. När jag nätdejtade träffade jag på minst sagt suspekta typer. Tror att det faktiskt är ännu värre för tjejer.

    Apropå snubben så tröttnade väl tjejerna på hans bitterhet och när dom slutade höra av sig inbillade han sig att det var det här med pengarna som var problemet.

    Skulle inte förvåna mig om han säger samma sak om dig till de tjejerna han nu brevväxlar med, fast han inte fattar att problemet ligger hos honom.

    Kram
    /Douglas

    SvaraRadera
  4. Exakt. Det är förmodligen precis det han gör. Stackaren. Nä, jag borde träffa dig istället Douglas :)

    kram

    SvaraRadera
  5. Inga tjejer erkänner att de är golddiggers.
    Men jag tror många tjejer går igång på statusprylar medvetet eller omedvetet.
    Ja jag är bitter ;)

    Lycka till på träffen!
    Väntar på en fullständig rapport.

    SvaraRadera
  6. Stämmer mycket väl med min bok med.

    Hoppas du får en spännande date =)
    Kram

    SvaraRadera