måndag, augusti 31, 2009

MSN - pros and cons?

Senaste veckorna har massor av folk frågat om vi inte kan chatta på MSN (så klart har det ett samband med min nya hobby). Det är möjligt att jag lever på stenåldern eller helt enkelt är för gammal. Men jag har än så länge haft lite motstånd mot att skaffa mig ett konto. Särskilt nu när jag jobbar med att ta det så lugnt som möjligt. För jag tycker redan att det finns tusen sätt att få tag på mig (facebook, mail, mobil etc) och att registrera sig på ännu ett ställe skulle bara bli ett till grej jag behöver kolla och till kontaktväg där jag är tillgänglig och uppkopplad. Känns liksom bara bökigt...Men eftersom ni alla andra (tydligen) använder denna förträffliga tjänst så kan ni väl höra av er med lite åsikter. Ska jag fortsätta stå emot eller är det så att jag borde kapitulera och ge med mig?

6 kommentarer:

  1. Jag anvander det nastan aldrig. Ytterligare en grej att halla reda pa, dessutom gillar jag inte kanslan av att hela tiden behova ha koll pa vilka som ar inloggade, om jag ska vara dold eller inte osv osv. I don't like it, men manga gillar det ju...

    SvaraRadera
  2. jag använder min rätt så sällan, men då är den bra att ha =)
    Ibland loggar jag in som offline så att jag kan höra av mig till den jag vill utan att bli "störd" av någon annan.
    Fast iofs så har jag nog inte många där som jag inte skulle vilja chatta med en stund. Fast med din hobby kan det bli stressigt ;-)

    SvaraRadera
  3. Ja, alltså. Det verkar ju som jag ska gå på magkänslan och hålla mig borta ett tag till. Jag håller med dig Matt, tacka vet jag Gmail.

    SvaraRadera
  4. Själv håller jag mig till Latja´s metod. God Bless "Offline mode" ;=).

    Kram
    /Douglas

    SvaraRadera
  5. Jag gillar msn så länge man har koll på vilka som ligger på listan. Det är ganska skönt om någon som inte vill nåt viktigt skippar att ringa och istället skickar ett msn-meddelande. (säger hon som jobbar med örat i luren och blir stressad av ringsignalen). Jag tycker också att olika kommunikationsmedel förtjänar olika respekt. Tilltal måste man svara på, annars får man en smäll. Dörren kan man inte låta bli att svara för att folk ser om man är hemma. Telefonen måste man åtminstone ringa tillbaka ganska snabbt. Samma med sms. Mail har man kanske ett dygn på sig. Msn behöver man inte svara på och man behöver ju inte vara inloggad jämt. :o)

    SvaraRadera