lördag, augusti 29, 2009

Barn Eller Inte?

Min nya hobby har uppmärksammat mig på en sak. Det visar sig att jag helst inte, om jag får välja och just här får jag ju det, vill träffa någon som har barn sen tidigare. Det visste jag nog redan innan men det blir så tydligt nu. Det finns så klart både för- och nackdelar med någon som har barn sen tidigare men jag tycks ha någon romantiserad inställning om att om och när jag skaffar familj så ska det helst vara första gången för båda. Nu kan det ju hända att jag väljer bort en massa trevliga, härliga och kloka killar bara för att jag ser att dom har barn. Innan jag ens har gett dom en chans. Men om man ska gå på magkänsla så är det så jag känner. Men det kanske är orättvist.

6 kommentarer:

  1. Jag fungerar som du. Även här. Fan vad vi är lika ibland.

    SvaraRadera
  2. Om man skulle få känslor för nån som har barn så får man väl rucka på sina principer (jag har samma). Men annars kan man ju välja bort dem. Eller så tänker man som Hugh Grant i About a boy - att dejta ensamstående mammor (i ditt fall pappor) är ett smidigt sätt att få snyggare tjejer (killar). Alla sätt är bra utom de dåliga...
    /Marcus

    SvaraRadera
  3. Är verkligen ensamstående pappor snyggare då?

    SvaraRadera
  4. Det är lite oklart. Jag tror idén är att de är lika snygga, men att det är lägre konkurrens. Alltså lättare att få en snygging. Låter inte helt orimligt.
    /Marcus

    SvaraRadera
  5. Jag är helt och hållet inne på din linje, och det står jag för till 100% ;=) Och det är inget jag tycker är orättvist heller, för det finns lika många som helst träffar någon som HAR barn.

    Kram
    /Douglas

    SvaraRadera
  6. Jag är lite mitt emellan allt det där. För jag har dejtat killar som har barn. och det har inte varit något problem alls. (eller ja... förutom att det inte blev jag och han/dem..) så jag skulle nog kunna dejta med eller utan, jag menar...Vi börjar ju komma upp i den åldern där ganska många har barn. Tycker man om någon som har barn. Ja, då får man nog ta och rucka lite på sina principer, som marcus säger. Men visst, det är ju även kul att träffa någon som inte har barn också. Så jag står med båda benen på varsin pelare...

    SvaraRadera