torsdag, september 10, 2009

Detta Med Att Ta Ställning

Jag har säkert skrivit om det här förut men det kom upp på tapet igen nyligen och jag blir faktiskt ganska trött. Det är jätte bra att varje individ kan göra val och att man kan påverka sin egen ekonomi och en massa andra saker. Jag brukar dessutom inte ha några problem med att söka information, jämföra och ändra saker efterhand. Men ibland blir det lite övermäktigt. Man ska ju ta ställning till precis allt hela tiden. Nu sist var det min personliga bankman som mailade och frågade om vi inte skulle ta ett möte. Visst, jätte bra. Men just nu är jag inte riktigt i fas för att ta ställning till var jag vill placera mina pensionspengar, vilka fonder som känns bäst för mig, om jag vill binda något långsiktigt sparande till lite högre ränta men då måste öppna ett annat konto, om jag vill satsa på hög risk som kan ge större avkastning eller inte och tusen andra saker. Och det är ju inte nog med det. Det ska tas ställning till elbolag, telebolag, kabeltv kanaler, prenumerationer, träningskort och allt annat i evinnerlighet. Och alla butiker som frågar om man vill bli medlem för att få ta del av deras kundrabatter och alla reklammail man får när man väl signat upp sig på nyhetsbrev. Nej, just nu vill jag fan inte ta ställning till nånting. Jag vill knappt välja vad jag ska äta till middag. Kan man inte bara få vara lite ibland.

5 kommentarer:

  1. Jo jag tycker att man bara kan få vara ibland.
    Tänk vad tid vi lägger på meningslösa saker.

    SvaraRadera
  2. vad hände med det gamla uttrycket "det löser sig alltid"? Folk verkar inte tro att det gör det längre... allt måste fixas...

    Ät lite godis och tänk på dig själv istället! :o)

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Jag vet ett företag som fixar allt kring ppm-fonderna! Dom ser till att få dina ppm-pengar att växa riktigt fiffig. Kolla in deras webb www.pensionsplaneraren.nu!

    SvaraRadera
  4. Åh, tack för bra tips Ingela! Ska kolla upp det.

    SvaraRadera
  5. Jag håller med, alla dessa val....

    Jag säger nej till allt och låter det bara rulla på. ;)

    SvaraRadera