lördag, oktober 17, 2009

Att Bara Vara

Hemma igen och lycklig i hela kroppen. Så här fylld av kärlek, lugn, lycklig, varm och avslappnad kan jag inte ens minnas när jag var sist. Dom här dagarna har känts som flera veckor och jag tror och hoppas att det jag varit med om kommer att ha en stor inverkan på mitt liv. Nu vet jag i alla fall mer vart jag vill i framtiden och hur jag vill leva.

Trots ett på pappret bra liv med familj, kanske barn, god ekonomi, fina hus eller stora bilar verkar det som om många av oss söker något mer i livet. Något annat, något större, sannare. Det finns nog många som känner att all konsumtion och jakt efter mer saker, pengar, prestige eller vad det nu kan vara oftast bara ger mer stress och tomhet. Människor fastnar i ett ekorrhjul utan att veta hur man hoppar av. Det finns kanske en känsla av att vilja något mer med livet än att bara jobba och stressa, en längtan efter något annat men man vet inte var man ska börja. Jag är innerligt glad att jag har hittat ett underbart ställe att börja på och det ligger inte mer än några timmar hemifrån. Bara en liten bit utanför Rättvik faktiskt och det heter Baravara.

Eftersom vi alla har olika anledningar till att vilja göra förändringar i våra liv går det inte att ge tips eller råd från den här erfarenheten. Alla har sina skäl och gör sin egen resa och val i livet. Det går inte heller att beskriva eller berätta hur allt går till eller vad exakt man gör där jag var. Men för min egen del kan jag säga att det förmodligen är några av dom mest välinvestrade pengarna någonsin.
Bild lånad från Baravara

4 kommentarer:

  1. Tack för ett mycket tänkvärt inlägg.
    Plötsligt kändes alla dumma tankar på ekonomin så meningslösa.
    Jag mår ju fantastiskt, jag trivs med livet, är förälskad upp över öronen och kan gå ut i lugnet runt huset precis när jag vill.
    Så vad spelar en lägre lön för roll när man ändå har så att man klarar sig, även om jag måste dra in på just de där materiella sakerna?

    Tack än en gång =)

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen. Det du har och känner nu är så oerhört mkt mer värdefullt än alla pengar i världen. Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Låter som ett mysigt ställe.

    SvaraRadera