lördag, oktober 24, 2009

Fix och Trix

Den där kursen jag var på har peppat mig att ta tag i saker som legat länge. Grejer jag tänkt att göra men inte kommit mig för och grejer jag stört mig på hemma i lägenheten. Så nu har jag börjat fixa och trixa! Jag har skruvat ner den stora hyllan i hallen (stora hål i väggen nu dock så det blev ännu mer projekt i form av spackel och målning som följd..) som jag stört mig på i alla evighet och den är nu utlagd ut Blocket (älskar Blocket!), jag har beställt ett nytt fint skåp till sovrummet som jag gått och spanat på i säkert ett år eller mer. Rensar också ur gamla skåp och lådor efter grejer som bara samlar dålig energi. Ni vet, presenter man kanske har fått men som man vet att man aldrig kommer att använda men har kvar av dåligt samvete och skuld. Kläder man egentligen inte gillar eller som är för små (kanske kan jag komma i dom igen om jag bara går ner dom där fem kilona ni vet...) Gamla papper och böcker som jag skänkt till biblioteket. Jag är en riktigt hamster. Jag samlar på massa saker. Drunknar i saker till slut. Och jag brukar ändå rensa ganska ofta men det kommer ju alltid nya grejer. Jag borde inför konsumtionsstopp snart igen. Feng Shui!

2 kommentarer:

  1. Kul inlägg ;=) Ser framför mig en "rabiat" kvinna som rensar ut typ halva lägenheten..ha ha han.

    Själv är jag nog raka motsatsen då jag rensar grejer med jämna mellanrum. Tycker inte om att spara grejer som bara samlar damm.

    Kram
    /Douglas

    SvaraRadera
  2. Jag rensar faktiskt också med jämna mellanrum men jag handlar på mig nytt hela tiden...Kram

    SvaraRadera