lördag, oktober 24, 2009

The Hungersite

I samma andetag som jag säger konsumtionsstopp påminns jag än en gång om vilket överflöd jag och vi andra i Sverige och västvärlden har. Precis som i mitten av åttiotalet är Etiopien drabbat av torka och svält. Sex miljoner människor riskerar akut undernäring. Om man inte redan är med i någon organisation eller t e x som fadder så är nätet fyllt av siter där du bara genom att klicka kan hjälpa svältande världen över. Använd till exempel The hungersite som din startsida och klicka varje dag. Andra siter där du kan hjälpa till genom att klicka är tex Hungry Children och One Click One Meal.

2 kommentarer:

  1. Det tragiska med det här är att jag är så misstänksam mot såna här organisationer :=( Man undrar ju liksom hur mycket pengar det är som egentligen kommer fram och används till mat och inte hamnar i någon privatpersons ficka...

    Kram
    /Douglas

    SvaraRadera
  2. Visst är det så, jag är också skeptisk. Men man förlorar ingenting på att våga hoppas eftersom det inte kostar dig nåt att klicka. Kram

    SvaraRadera