lördag, november 21, 2009

Det Som Blir Blir

I hela mitt liv har jag strävat efter att lära mig att släppa taget. Ge efter. Låta saker bli som dom blir. Lita på att det ordnar sig. Att det finns en ordning, en mening och allt är precis som det ska. Även om det ibland är tungt. Det är jätte svårt. Jag tycker det i alla fall. För mig är det istället mycket undrande, ältande och diskuterande. Tänk om, undrar om det hade kunnat vara annorlunda, varför är det så här...Tankarna flockas i huvudet. Men ibland hittar jag den, även om det är för korta stunder. Sinnesron. Att bara kunna vila i nuet. Att allt är bra som det är. Att det ordnar sig. Att våga släppa taget.

2 kommentarer:

  1. Jag har nog samma övertygelse som du. Men självklart tvivlar jag. Rätt ofta faktiskt. Men det gäller ändå att våga fortsätta tro. Att leva ett liv - inte vinna ett krig som du har här på sidan är en bra bok om just acceptans. Sen rekommenderar jag att du börjar göra mindfulness-övningar. TYcker jag är hur bra som helst, även om jag inte gör det så ofta som jag borde. Kan även rekommomendera Åsa Nilsonnes bok "Vem bestämmer i ditt liv?".

    Jag har en tilltro och jag tänker fortsätta tro att allt löser sig, att allt blir bra :-). Vi har bara detta enda liv, det gäller att göra det bästa av det :-).

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt redan gått en kurs i Mindfulness och även läst 'vem bestämmer i ditt liv' så jag är en liten bit på väg. Jag håller med, gör det bästa av det vi har. kram

    SvaraRadera