söndag, november 22, 2009

Stolthet

Det har varit en del bloggande om tacksamhet från min sida. Jag känner nu att jag nog vill utöka tacksamhetstänket och lägga till även stolthet. Kanske inte stolthet över prestationer och sånt så mycket utan mer stolthet över hur man lever sitt liv och hur man är som person. Hur sann man är mot sig själv och hur nära man är att leva som den person man vill vara. En person som är ärlig, ödmjuk och respektfull både mot sig själv och andra eller vilka egenskaper man nu värderar hos sig själv. Så jag börjar idag och är glad att jag pratade med en vän om saker jag funderat över länge. Jag känner mig lite lättare till sinnes och hoppas att hon gör det också. Ett steg på vägen mot stolthet, respekt och ärlighet.

2 kommentarer:

  1. Du är verkligen på väg att växa som människa. Det märks att den senaste tiden trots allt gjort en hel del gott trots problemen.

    Way to go Baby !
    Kram
    /Douglas

    SvaraRadera
  2. Åh, tack för pepp Douglas! Det värmer. Kram

    SvaraRadera