fredag, november 06, 2009

WTF!

Hahahahahaha, hade tänkt skriva nåt helt annat men kan inte låta bli att skriva om en äcklig barnincident jag med nu när både Latja och Douglas varit inne på det spåret. Det var för några år sen och jag och ett par tjejkompisar skulle fika på ett café i Hornstull. Det var ett ganska litet ställe men det var sommar så vi tänkte sätta oss på uteserveringen där det fanns några lediga bord. Precis bredvid vårt bord sitter det ett par med ett barn. Barnet var kanske nånstans närmare två, svårt att säga, men han sprang runt och levde rövare i en klassisk Pippi Långström tröja från 70talet. Föräldrarna verkade överlag väldigt mycket Söder och precis när jag skulle slå mig ner och ska ställa ner min väska på marken bredvid säger mamman: 'akta så att du inte ställer väskan i pölen där. Det är ingen fara men det är barnkiss'. WTF!! Hon sa det på ett sätt som att 'det är ju bara lite barnkiss och det är inte äckligt'. Observera att det fanns toalett inne på cafét och om barnet av någon anledning inte kunde gå in (varför inte?) så fanns det ett träd och några buskar rakt över gatan. Men nej då, dom hade låtit barnet ställa sig och kissa precis vid bordsbenet på bordet bredvid på uteserveringen och sen inte ens försökt att skölja av det med vatten eller göra någonting. Dom satt lugnt och fikade vid sitt bord och sa bara lite stillsamt att jag kanske inte borde sätta väskan i det men det var ju bara barnkiss. Vad är det för fel på folk?!

4 kommentarer:

  1. Som du skrev till mig.. det är INTE ok!!

    Tur det finns vettiga föräldrar med, annars vete tusan om någon normalt funtad människa skulle skaffa barn idag.

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. det där glömmer man ju inte i första taget... trots att jag är inbiten söderbo så går faktiskt även min gräns här. har faktiskt för mig att hon sa "bara lite barnkiss". kiss som kiss - eller?? hund, katt, man, kvinna, barn. har ingen lust att ställa min väska i urin över huvud taget.

    SvaraRadera
  3. Haha, exakt. Kiss som kiss. Äckligt var det hur som helst.

    SvaraRadera