fredag, december 04, 2009

Allt Ok?

Var på en julfest igår och jag blev nästan rörd över alla varma kramar och fina ord jag fick. Många jag mötte hade jag inte sett på flera månader men igår kände jag verkligen att jag hade varit närvarande i deras tankar. Att dom hade oroat sig och nu gav dom så mycket kärlek när vi äntligen sågs. Det var underbart. Pepp och stöd i massor. Kloka ord och fina tankar. Overklighetskänslan försvann lite och jag förstod att jag ändå i deras ögon var precis som vanligt fast det inte har känts så för mig på länge. Däremot har det blivit väldigt tydligt med alla artiga hälsningsritualer man håller på med. Varje gång någon kramas och käckt säger 'Allt bra med dig eller?' så ler jag och säger 'Absolut, du då?' och tänker på hur märkligt det blir att säga att jag mår bra när jag är där jag är.

2 kommentarer:

  1. Åh vad fint. Vad fint att de bryr sig och att de visar det. Fint! Och apropå svaret, jag svarade mest "det är ok". Kunde inte med att säga att det var bra, det var det ju inte.

    SvaraRadera
  2. Nä, jag vet..Det är ju inte det. Längtar tills jag kan säga det och mena det. Kram

    SvaraRadera