måndag, december 07, 2009

Konsumtionsstopp - Igen

Det inte förrän jag verkligen anstränger mig för att ha konsumtionsstopp som jag märker hur svårt jag tycker att det är. Det finns liksom alltid nåt jag tycker att jag behöver, även om det är nåt litet. Jag menar mat och sånt köper jag så klart hur som helst. Men kanske att jag råkar gå förbi tex apoteket eller så och tycker att jag behöver nåt som jag egentligen klarar mig utan, eller blomsteraffären för att köpa ännu fler hyacinter. Och är det inte så att jag behöver en ny fin tröja eller kanske nya underkläder? Smink och krämer tycker jag nog alltid att jag behöver trots att jag har massor. Men nu, mitt i jul- och konsumtionstider tänkte jag försöka hålla igen ett tag. Får se hur länge det håller.

Bild lånad från The Packaging Source

5 kommentarer:

  1. Vet precis vad du menar.
    Jag tycker helt plötsligt att det finns massor av "BRA" saker som jag kan tänkas behöva på ICA tex =)
    Lämna plånboken hemma kanske??

    SvaraRadera
  2. Haha, precis. Faktum är att jag gjort det och bara tagit med lite kontanter ut. Då kan jag inte handla nåt dyrt :) Funkar rätt bra.

    SvaraRadera
  3. Ett riktigt bra ekonomiskt spartips =)

    SvaraRadera
  4. Jag tror det här håller tills mellandagsrean börjar ;=)

    Fast du kanske redan åkt iväg då ?

    Kram
    /Douglas

    SvaraRadera
  5. Japp, jag åker redan innan jul.

    SvaraRadera