torsdag, mars 04, 2010

Utrensning

Pratade med några kompisar igår om det här med Facebook och tiden och energin man lägger på att få uppdateringar om människor man knappt känner och inte umgås med. Visst är det bra att kunna hålla kontakten med folk och det finns mycket som är kul med Facebook. Men all denna info och alla dessa uppdateringar kan bli aningens tröttsamma ibland tycker jag. Så idag gick jag in och började rensa. Plockade bort folk från vänlistan, såna som jag knappt är bekant med. Och varför måste man vara vän med gamla klasskompisar från lågstadiet som man vare sig hört av eller sett på en sisådär tjugo år?

3 kommentarer:

  1. jag har gjort samma sak.
    Vissa plockades bort helt och hållet och vissa har jag dolt.
    Blev även väldigt glad när jag såg att jag kunde spärra uppdateringar från diverse saker som farmville och allt vad det heter.
    ORKA kände jag.
    Såå mycket roligare att ha kvar de som jag verkligen vill prata med.
    Ha en härlig helg nu.

    SvaraRadera
  2. Ja, grymt att spärra Farmville! Det gjorde jag också igår. Hur orkar folk hålla på med alla små tester och Farmville och allt?

    SvaraRadera
  3. Jag fattar det verkligen inte. Lägga ner tid på det känns helt ofattbart för mig, men visst... alla är vi olika ;-)
    Hoppas du haft en fin helg.

    SvaraRadera