torsdag, juni 10, 2010

Bilburen

Fick just veta att Zeta har köpt hus! Ännu fler anledningar att få till bra transportmedel alltså. Jag, Peaches och Vita har pratat lite om att det vore skönt med en bil men det är så jäkla bökigt med parkering i stan och så mycket behöver vi den inte. Kanske att man skulle dela på en bil funderade vi? Köpa en gammal bil. En sommarbil. Bara att kunna åka ut och bada, dra till IKEA, hälsa på vännerna i villa och bli lite mer rörlig. Det vore så skönt! Jag är ju medelålders nu (nåja..) och har aldrig haft en bil. Bestämde mig för att det inte blir nån nu heller men det fick bli en gyllene medelväg: bilpool! Har redan blivit medlem så nu är det bara att förbereda er på besök. Dreamhouse, nu kommer jag snart!

2 kommentarer:

  1. Grymt bra idé ! Fast det jobbiga med att dela bil är ju att man inte har tillgång till den när man själv vill. Men annars...så är det grymt !

    Kram
    /Douglas

    SvaraRadera
  2. Jomen den här bilpoolen har rätt många bilar så det verkar funka att hitta lediga bilar när man vill ha dom. Har redan bokat min första tid! :) Kram

    SvaraRadera