söndag, juni 13, 2010

Några Saker Som Suger När Man Är Singel

Det blev inget hopp igår tyvärr. Det var nästan storm och regnigt ute,vädergudarna ville något annat. Lovar berätta om jag bokar nytt datum längre fram. Sitter hemma efter en shoppingrunda på stan. Det har blivit en del shopping dom senaste veckorna (tröstshopping? klassiska problemet när det blir sommar och man inte har några sommarkläder shopping?) och just nu känner jag av en av flera trista saker med att vara singel. För det finns ingen hemma som säger att jag är fin i mina nya klänningar. Det kanske låter ytligt men jag saknar det där sällskapet, den där bekräftelsen, den där 'du är finast i världen för mig' blicken. Och när jag går på festen i nästa vecka och alla nya skor och kläder kommer användas så kommer ingen där titta på mig med just precis den där speciella blicken (som äkta män kan göra med sina fruar till exempel) som säger 'du är finast här inne och jag är så glad och stolt att du är min, att det är vi'. Ja, ni vet nog vad jag menar. Och just nu så suger det faktiskt. Att inte ha någon att göra sig fin för. En släng av söndagsångest tror jag faktiskt att jag har. Den brukar komma när jag träffat för lite folk och aktiverat mig för lite i helgen. Suck.

2 kommentarer:

  1. Gick till ICA i värsta sunkkläderna och bandage och fick höra att jag var den vackraste tjejen karln hade sett på väldigt länge ...då bad han först om ursäkt..ifall jag skulle tycka han var "snuskig" så ge inte upp hoppet :)

    läs gärna min blogg om hur det o va singel i ganska liten stad

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt! Ska läsa hos dig.

    SvaraRadera