fredag, augusti 06, 2010

Ännu En Nystart

Den här perioden på året känns nästan lika mycket som en nystart som nyår gör. Det är ny termin och dessutom halvårsbokslut nu. Efter sommaren finns ofta ny energi för att göra förändringar och fundera ut hur man vill att resten av året ska se ut. För egen del försöker jag aktivt att hindra galopperande tankar på stora förändringar och istället ägna hela resten av året åt att ta hand om mig själv och bli stark och bra igen. Det kommer nog att behövas. Men jag är övertygad om att det kommer hända en hel del i min omgivning. Vänner som kommer flytta, både inom stan och utomlands, vänner som får (fler) barn och vänner som byter jobb. Vissa kommer träffa någon och vissa har tyvärr redan börjat skilja sig. Just nu känner jag mig mest bara positiv och nyfiken på allt som kommer i min väg.

3 kommentarer:

  1. Hej! Har bytt bloggadress! KRAM // VVP

    SvaraRadera
  2. Håller med om att det känns som en nystart. Jag börjar jobba på måndag efter 7 veckors lång semester och det känns nästan lite pirrigt ;-)

    SvaraRadera
  3. VVP: Har bytt adressen i listan till höger nu! Kram

    Oskrivna: Jag vet, det känns lite som första dagen i skolan :)

    SvaraRadera