måndag, augusti 02, 2010

Förlåtande Svenskar

Den här sommaren kommer att gå till historien. Folk kommer prata vitt och brett om hur fint väder det var. Det var ju så varmt! Rena Grekland. Och visst. Det var jätte fint. Och varmt. Och Sverige är bäst på sommaren och allt det där. Men vad snackar vi om? Tre veckor? Eller var det kanske fyra totalt? Av årets 52 stycken! Jätte härligt, men inte tillräckligt i min bok. Har ni redan glömt bort att vi gick med dunjacka i april? Att det var 20 minusgrader i all evighet och att man höll på att frysa ihjäl mellan ytterdörren och bussen? Visst har sommaren varit fin men nu känns det redan lite höst i luften. Jag vet, jag vet. Jag borde flytta till varmare breddgrader. Men jag gör ju aldrig det. Men snart så kanske jag får ändan ur vagnen och drar söderut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar