måndag, augusti 30, 2010

Första Gången

Idag är det väldigt mycket måndag. Lite extra mycket faktiskt och det är rätt deppigt. Eller hur? Det blev till exmepel alldeles för kallt ute, alldeles för fort. Plus att det regnade i morse. Jag hade faktiskt till och med ett par tunna fingervantar under min promenad i morse. I augusti! Det är inte ok. Eftersom jag till på köpet dragit på mig nån slags hosta och förkylning sitter jag här och småhuttrar framför datorn inlindad i halsdukar. För första gången på evigheter jobbar jag också fulla hundra procent idag. Bra förstås, men det är bara en sån där dag idag. När man vill stanna under täcket och dricka honungste istället. Så Polarpriset fick jag ställa in. Sitter mest här och drömmer för första gången efter sommaren om det där badkaret jag saknar så igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar