onsdag, september 22, 2010

HOME

Alla ni som inte satt uppe och såg fantastiska 'Home' igår på SVT, titta på nån repris eller se den på You Tube (länken här). Budskapet är allvarligt och bilderna på jorden fantastiska men många gånger skrämmande. Den franska filmaren Yann Arthus-Bertrand vill engagera och påverka. Få oss att inse att vi inte har mycket tid att ändra vår hantering av planeten och våra resurser. Det ger en hel del funderingar och som vanligt vill jag omedelbart bli hjälparbetare nånstans...

2 kommentarer:

  1. Hej! :) jag såg den lite på SVT men jag han inte kolla färdigt så jag köpte den och har kollat på den mycket och använde även faktan till min SO uppsatts :)

    SvaraRadera
  2. oj oj :P jag skrev fel adress till min blogg :P de ska va: Mineown.blogg.se

    SvaraRadera