onsdag, januari 19, 2011

Visioner och Flow

Det är lite klyschigt, jag vet. Men det är ändå ganska otroligt hur mycket som kan förändras bara genom vår egen inställning. Egentligen är 'verkligheten' precis den samma som innan men vi kan tex bestämma oss för att vädret är härligt och friskt istället för blåsigt och iskallt. På samma sätt kan man välja att fokusera på bra och roliga saker och på allt det där som man har som är härligt istället för att lägga all fokus på det där man kanske inte har. Jag vet ju allt det där sen innan men ibland kan det vara svårt att få till den där lilla mentala skiftningen från gnäll till härligt. Men plötsligt händer det och nu är jag mitt inne i ett bra flow som jag hoppas att jag kan fortsätta hålla fast i. Om jag bara sätter upp positiva mål och har bra visioner så ska det nog funka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar