söndag, april 03, 2011

Stalkern Är Tillbaka!

Ni som läst här länge kanske minns att jag hade lite problem med en kille för typ ett och ett halvt år sen. En kille som visade sig vara mer eller mindre en stalker. Det sjuka var att vi aldrig träffades på riktigt utan att vi enbart hade mailat via en dejtingsite. Det var så vi kom i kontakt med varann först och det verkade trevligt och normalt i början men till slut blev det konstigare och konstigare och han betedde sig mer och mer udda. Till slut slutade jag att svara på mail men han messade flera ggr om dagen och fortsatte med det trots att jag aldrig svarade på hans kontaktförsök. Till slut var jag tvungen att be honom att aldrig mer höra av sig. Jag var extremt tydlig och bestämd och trots att jag fick några sura SMS tillbaka så slutade han till slut att kontakta mig. Detta var i november 2009... Nu, nästa ett och ett halvt år senare dyker han upp igen! Ärligt talat, jag tycker att det är obehagligt. Det känns stört alltihop och han lyder inte några sociala koder alls. Första SMSet, som kom för en vecka sen, var långt som en mindre uppsats och skickades med ursäkten att han hittat en gammal mobil (den nya var trasig...) med mitt nummer i och kom och tänka på mig igen. SMSet avslutas med 'Skulle vara kul att ta en fika eller lunch någon dag tycker jag :) Skulle du känna för det? Kram'. Eftersom jag tydligt bad honom att aldrig någonsin kontakta mig igen känns det helt stört att han ens skickar ett sånt SMS. Självklart har jag inte svarat honom för att inte uppmuntra någon kontakt men på mindre än en vecka har jag fått två stycken SMS till. Det senaste alldeles nyss. 'Hej! Hur har du haft det i helgen? Gjort något kul i helgen? Kram'. Till hela historien hör också att en tjejkompis till mig, som var medlem på samma dejtingsite, har haft problem med samma kille. Han var skit konstig mot henne också. Jag fick till och med hans profil borttagen genom att maila till administratören då för ett och ett halv år sen eftersom han fortsatte att kontakta mig där med motiveringen 'om du fortfarande ligger upp här så är du ju singel, varför vill du då inte träffa mig?'. Bara det att siteadministratören gick med på att plocka ner hans profil gjorde mig övertygad om att det är fler tjejer som klagat på honom. Fan vad störd han är. Hjälp! Vad i helvete gör man?

5 kommentarer:

  1. Men usch, vad obehagligt! Har inte varit med om något sådant via dejtingsajter... Tror att det enda är att bara försöka ignorera sms.en. Fortsätter han ändå, ja då får man väl ta i med hårdhandskarna!

    SvaraRadera
  2. Ja jag tror att han bara blir uppmuntrad om jag svarar även om jag är kort i tonen. Så klart har han ett mobilnummer som är ett kontaktkort så det går inte att spåra vem han är heller.

    SvaraRadera
  3. shit, du vet alltså inte ens hans namn :S

    SvaraRadera
  4. Jag har all vår mailkorrespondens från 2009 där han berättar var han jobbar och var han bor och jag vet ju vad han heter men allt det kan han ha hittat på. Jag kan inte kolla det med telefonnumret. Men eftersom han har mitt nummer så vet han var jag bor, vad jag heter och var jag jobbar...

    SvaraRadera
  5. Inte kul alls det här ju :( Det enda alternativet är ju att kolla upp infon från 2009, om han skulle fortsätta. Fast det kanske du redan har gjort. Annars är det ju väldigt svårt. Läskigt att han vet så mycket om dej.... :/

    SvaraRadera