söndag, juni 26, 2011

Olika Världar

Att komma hem till stan utvilad efter midsommar känns som lyx. Var i säng vid elva hela helgen och har promenerat över 20 km i ren och frisk skogsluft. Dom kommande veckorna kommer att bli rätt hektiska så det var perfekt med ett litet andningshål. Det har knorrats lite retsamt från olika håll angående mina sommarplaner och alla resor. Det är framför allt där jag lägger mina pengar nu och om man tänker efter är det inte så konstigt att jag har möjlighet att göra allt på en gång. Mitt liv innehåller inga utgifter för dagisavgifter, dyra barnvagnar, hundar som ska vaccineras, bilar som ska stå i dyra garage och blir parkeringskadade, landställen som ska underhållas, hus som ska måla och renoveras och trädgårdar som ska planteras om. Har man inte det så finns det rätt mycket pengar kvar till annat. Lyx tycker vissa, lite ensamt tycker säkert andra. För det är klart, allt det där jag rabblade innan som kostar pengar, inkluderas ju vanligtvis i samband med familjeliv. Midsommar är onekligen en av våra allra största familjehögtider så det är lätt att bli påmind om hur singel man är i dessa tider. Och även om jag älskar alla mina resor och har det rätt bra på dom allra flesta sätt så finns det alltid en liten rädsla innerst inne. För ingen vill väl leva ensam hela livet? Inte jag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar