tisdag, juni 28, 2011

So You Think You Can Dance

Nya säsongen visas äntligen i Sverige och ingen kunde vara gladare än jag. Älskar det programmet. Eftersom det går under sommaren så missar man tyvärr lätt en hel del program (utom den där sommaren när jag var sjuk, då såg jag ta mig tusan alla) men dom jag hinner se ser jag till att följa. Det är fantastiskt med människor som har hittat sin passion och kall i livet, oavsett om det är dans, musik eller redovisning. Undrar ibland om det kunde ha blivit nåt av min dans om jag inte la ner den redan när jag var ganska liten men det är nog tveksam. Jag tror att jag saknar uthålligheten, att verkligen pusha när det krävs. Det märktes för övrigt idag på gympasset. Till en början var jag lite nöjd med mig själv över att jag i stort sett offrade årets varmaste kväll och gick till gymmet istället för en varm uteservering. Jag försökte dessutom peppa mig själv för att jag inte ätit så mycket kolhydrater idag och att jag faktiskt försöker promenera minst 5 km om dagen. Men tjejen som stod framför mig på CorePulse passet var så sjukt söt, blond, vältränad och uthållig att jag såg ut som en småfet nybörjare bredvid...Hennes armar var precis så där lagom snyggt muskulösa och självklart gjorde hon sina armhävningar på tå (när jag står på knäna och fuskar). Man ska inte jämföra sig, jag vet. Men ändå...Suck.

4 kommentarer:

  1. Men du vet, bara att du var där gör att du är ett steg närmare den där vältränade, snygga kroppen.. Bra gjort!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag får intala mig själv det :) Tack!

    SvaraRadera
  3. Duktiga du! Men ja, jag vet hur svårt det är att inte jämföra =(

    SvaraRadera
  4. Det är ta mig tusan det svåraste av allt

    SvaraRadera