måndag, september 26, 2011

Konsten Att Bli Lättare

Jag har länge klagat på att det känns som om jag har för mycket saker. Visst är jag bra på att organisera men jag är också lite för bra på att spara på saker och till slut känns det som att det är grejer överallt. Trots att dom är organiserade, kategoriserade och prydligt undanstoppade i olika sorters lådor och skålar. Smycken, kläder, skor, smink, skivor, böcker, filmer, sjalar, krämer och läppglans. Överallt. Tror att min 'just do it' och 'time of change' filosofi borde sträcka sig till att även lära mig att släppa taget, rensa och få in lite mer luft och rymd. Som kan öppna upp för nytt.
Lättare till både sinnet och i rena kilon grejer.

2 kommentarer:

  1. Exakt den känslan har jag också haft på sista tiden, jag har så mycket av allt och så lite plats. Skulle också behöva rensa en massa men jag gillar ju alla mina saker med. Dilemma. Det är lite märkligt ändå hur alla saker kan tynga ner en ibland.

    SvaraRadera
  2. Precis så. Det är skitsvårt att rensa. Det är därför jag brukar inför konsumtionsstopp ibland...

    SvaraRadera