söndag, november 27, 2011

Make My Day

Jag står inte riktigt ut med mig själv just nu. Alldeles för mycket inbokat och planerat och jag pressar mig till saker fast kroppen egentligen är trött och det blir inte bra. Är hängig och kort och toleransen är nere på noll. Trivs inte alls med att vara så här men fattar inte hur det ska gå annars nu sista veckorna fram till jul. För att väga upp min allmänt otrevliga attityd gav jag alldeles nyss den unga söta taxichaffören en fortfarande varm, nybakad lussebulle. Det är ju första advent och han stackarn behövde jobba. Inte en enda lussebulle hade han ätit (jag hade ätit minst fyra...) Han blev alldeles varm och glad hela han. Vilken liten hjälte jag är ändå.

5 kommentarer:

  1. Man mår så bra själv när man lyckas göra någon så där glad, mera sånt!

    SvaraRadera
  2. Inte stressa det är inte bra. Men du vet att bjussa på lussebulla ger dig plus på karmakontot, well done :)

    SvaraRadera
  3. En riktigt vardagshjälte som sprider värme och ljus =)

    SvaraRadera