onsdag, november 30, 2011

Mitt Bästa Jag

På den middagen jag nämnde nedan, den med kollegorna, sa en kär vän till mig i sin lilla avskedskål ' Sussi, när du är ditt bästa är du en av dom härligaste och grymmaste på kontoret men fan, du kan också vara en av dom absolut största bitcharna'. Vi skrattade gott åt det, mest hjärtligt, och jag tänkte att gud vad rätt han har. Jag har skrivit om det ganska många gånger nu. Att jag inte trivs med mig själv och den jag är just nu. Den där hårda, kantiga, snäsiga, arroganta otåliga personen som jag är alltsom oftast. Och det är extra illa att jag vet om det men ändå är fast. Så även om det är skitläskigt att sluta och att hela framtiden är oviss så är jag ändå glad. För 2012 ska bli mitt år. Då ska jag ta bättre hand om mig själv, sätta bättre gränser, umgås mer med fina vänner, träna mer och bli den där rosa, fluffiga, gosiga personen som jag vet finns där under alla sammanbitna lager av stress och hårdhet som skapats efter dom senaste årens törnar som kommit slag i slag. Bara en månad kvar nu.

6 kommentarer:

  1. heja dej!!! det kommer att gå bra, och bli bra!

    SvaraRadera
  2. Härligt!! Det kommer bli bra!

    SvaraRadera
  3. Du ska se att du hittar tillbaka till ditt bästa jag =)
    Jag vet hur det känns att lämna drömjobbet efter 11 år och jag kan sakna mina gamla kollegor något otroligt, fortfarande, men det är ok och de finns ju kvar =)

    SvaraRadera
  4. Oskrivna: Åh vad skönt att höra att någon har klarat att överleva separationen efter 11 år. Det finns ljus i tunneln! Kram

    SvaraRadera
  5. Skoj med nya utmaningar.

    Man får va en bitch och ända visa den andra sidan, men vem ska annars vakta ens rygg om inte man själv ;)

    SvaraRadera