måndag, december 05, 2011

Det Snöar!

Årets första snö. Och hemma i min lägenhet i Vasastan hänger det vita julstjärnor i fönstren och små krukor med hyacinter klädda med mjuk grön mossa står utplacerade mellan ljuslyktorna. Funderar på om jag ska ha gran eller inte i år och lutar nog mot att det blir en liten en i alla fall. Det är så himla mysigt. Och trots att 2011 har varit ett jävla år på många sätt och vis så sitter jag här i mitt kök och trivs rätt bra ändå. Medan snön långsamt faller mot gatan utanför.

3 kommentarer:

  1. Här har också första snön kommit och jag blir lite lyckligare i själen :). Dock varken julpynt eller hyacinter...men i morron ;)

    SvaraRadera
  2. Visst är det mysigt att den kom äntligen, jag var rätt trött på det gråa mörkret nu. Det låter som att du har det väldigt mysigt hemma hos dig i Vasastan. Jag gillar den delen av Stockholm.

    SvaraRadera
  3. Ja det är faktiskt himla mysigt här :)

    SvaraRadera