tisdag, december 06, 2011

Om Att Hjälpa Andra

Apropå jul så börjar det ju dra ihop sig nu. På söndag är det redan tredje advent och jag har bara några veckor kvar på jobbet. Frågade min svägerska vad brorsönerna önskar sig i julklapp och har själv funderat lite på om det finns nåt jag vill ha eller behöver. Ärligt talat så är det faktiskt rätt svårt att komma på. Man har ju det mesta. Jag tycker till och med att jag har för mycket. Istället borde vi ge till dom som inte har. Dom som lever utan rent vatten tex. Läkare utan gränser har startat en kampanj för att plåstra om en sjuk värld som pågår året ut. Det behövs ibland mindre pengar än vad man tror för att göra stor skillnad. Bara så lite som femtio kronor kan t.ex. vaccinera 33 barn mot mässling, behandla tio barn med malaria eller rena 50 000 liter vatten. 50 spänn! Istället för den där boken till faster eller ljusstaken till mormor. För att hjälpa till att plåstra om, klicka in er på kampanjen här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar