lördag, januari 07, 2012

The Switch

Har ni sett komedin The Switch (svensk titel: Pappa på burk) med Jennifer Aniston och Jason Bateman? Jag såg den igår. Även om det är en amerikansk komedi och inte särskilt förankrad i verkligheten så fick den mig ändå att fundera lite. Jennifer Aniston spelar Kassie som är i en ålder och en punkt i livet där hon vill ha barn men inte har någon man eller pojkvän att skaffa barn med. Hon bestämmer sig för att bli gravid och söker upp en donator. Jag vet självklart att processen är aningens svårare i verkliga livet (om man inte är en sån som provar första bästa från krogen, men det blir nog komplicerat på helt andra sätt) och att det inte alltid funkar direkt på första försöket som i filmen. Det jag funderade över var snarare den okomplicerade attityden till att bli ensamstående mamma. Att längtan efter att skaffa barn är så stor och självklar att dom ev hinder som kommer på vägen överskuggas. Undrar om jag någonsin kommer att ha en sån stor övertygelse att jag skulle våga göra en sån sak.

3 kommentarer:

  1. Dessa tankar har jag haft med. Och även om jag vill ha barn. Någon dag, så kommer jag nog inte att skaffa ett barn själv. Jag vill ha någon att dela mitt barn med, någon man som finns där för både mej och barnet. kram

    SvaraRadera
  2. Nä jag skulle inte göra det. Men jag förstår de som gör det om längtan efter barn är stor.

    Jag gillade dock filmen lite lagom småskojigt amerikanskt som är rätt skönt att se på ibland :)

    SvaraRadera
  3. Tears : så känner jag med. Men kanske att man känner annorlunda om några år. Kram

    Just: Jag gillade också filmen :)

    SvaraRadera