söndag, mars 04, 2012

Bilburen Eller Inte

Jag börjar känna mig mer och mer begränsad av att inte ha bil. Det finns så mkt mer jag skulle vilja göra som aldrig blir av. Jag skulle hälsa på mina föräldrar oftare (och dom bor nära som det är), jag skulle kunna åka ut till alla mina vänner som blivit småbarnsföräldrar och skaffat hus utanför stan. Jag skulle kunna åka ut och promenera i fina grönområden och åka till tippen oftare. Ja, ni fattar. Men jag har ingen större lust att leta parkering varje dag och garage i mina kvarter kostar 2 000 i månaden. En bil kostar typ 5 000 spänn i månaden då och som nystartad egen företagare tar det lite emot faktiskt. Typiskt att min bilpool gick i konkurs. Måste hitta en ny.

5 kommentarer:

  1. Jag har tyvärr inte ens körkort, men jag förstår precis vad du menar!! Hade kunnat göra så mycket mer! och det där att bara åka nånstans, utan att liksom ha ett mål....

    SvaraRadera
  2. Har hört mycket bra om Sunfleet: http://www.sunfleet.com/?gclid=CMTx5uGpza4CFawtmAod7QsDsA

    SvaraRadera
  3. Åh så bra, jag har kollat in lite på dom. Kanske ska klippa till då!

    SvaraRadera
  4. Jag sålde min bil när jag flyttade till Stockholm och håller med dig, det fanns verkligen tillfällen då jag saknade den. Men med de månadskostnaderna som en bil ändå har kunde jag hyra en billig bil ett dygn eller en helg då och då och ändå tjäna på det :-)

    SvaraRadera
  5. Precis, det är så jag tänker också. Man kan tex åka en jävla massa taxi för dom där 5 000 i månaden som det kan kosta att ha bil. Min förra bilpool funkade skitbra för mig och nu har jag precis anmält mig till Sunfleet. Ska se hur det funkar :)

    SvaraRadera