måndag, mars 05, 2012

Kungligt Möte

Det var en strålande söndag igår och precis som tusentals andra Stockholmare valde jag att ta en vårpromenad. Jag och mamma gick Hagaparken runt och pratade förstås lite om Kronprinsessas och Daniel nu när dom bor där. Osökt kom vi in på lilla Estelle och pratade lite om valet av namn. I samma sekund möter vi en kvinna med barnvagn som är ute och promenerar med en vännina. Båda jag och mamma blinkade till och insåg att det var just Kronprinsessan och lilla Estelle som kom gående mot oss. Jag tittade på Victoria och fick en vänlig nick tillbaka innan hon passerade oss och promenerade vidare med tre stycken, vad jag antar, civilklädda vakter bakom. Vilken tur att vi bara sa snälla saker om namnet Estelle! Tänk om hon hörde vad vi pratade om.

2 kommentarer: