onsdag, mars 28, 2012

Nätdejtings etikett

När man surfar runt på nätdejtingsiten så hittar man faktiskt en hel del folk som man känner. Hur man gör när man väl upptäckt dom verkar folk ha lite olika uppfattning om. Vita och Peaches har en policy att man låtsas som ingenting och inte går in på deras profiler och aldrig tar upp det.
Jag resonerar lite annorlunda. Tycker nånstans att om jag får reda på att någon jag har i min sociala cirkel (även om det är i utkanten) och att han är singel och letar partner så är det i mina ögon ett bra tillfälle och kolla om det kan vara aktuellt med en date. Jag tror nämligen att det är större chans att få ihop det med någon man har gemensamma beröringspunkter och när man vet lite om varann. Om man inte är intresserad låter man helt sonika bli att ta upp det och går vidare. Men jag kanske har helt fel, vad säger ni?

4 kommentarer:

  1. jag vet en hel del killar som jag känner på ett eller annat sätt. Gamla öbor/klasskompisar, gamla bekanta m.m och alla har jag på min fb-lista hahaha!

    SvaraRadera
  2. Vad komiskt att du också har tips om Rebecca Ferguson. Jag skrev ett inlägg innan i kväll om hur mycket jag gillar henne. Hon är grym tycker jag!

    SvaraRadera
  3. Ja det är många som är med på nätet :)

    Anna - Rebecca är underbar!

    SvaraRadera
  4. Nä jag håller nog med dig på den här punkten. Om man nu har någontint gemensamt såklart med den man känner ytligt.

    Kram
    /D

    SvaraRadera