tisdag, april 03, 2012

Bara 5 Min Om Dagen...

När jag tränade med PTn igår (jag kan knappt gå idag för er info haha...) gav han mig några viktiga stretchövningar som jag ska göra, helst, varje dag. Som en ny vana. Som att borsta tänderna. Visst. Det låter ju lätt. Men som vanligt tänkte jag att det här har jag hört förut. Går man till frisören så vill dom att man ska göra en inpackning minst en gång i veckan, fixar man naglarna vill dom att man ska smörja in nagelbanden varje dag, tandläkaren vill att man använder tandtråd, flourskölj och borstar tänderna minst 5 min två gånger om dagen, på yogan vill dom att man ska ta 5-10 min varje morgon för meditation, hudterapeuten vill att man använder ansiktsscrub och fuktmask minst en gång i veckan, pratar vi träning så ska man helst promenera 30 min per dag och träna 3 gånger i veckan, kostrådgivaren tycker att det är bäst är om du lagar egen mat från grunden (det tar ju bara 20 min!) och drick gärna minst 2 liter vatten om dagen. Och just det, sen ska du sova 8 timmar per natt också säger läkaren. Och då har vi inte ens börjat prata om vad den personliga bankmannen vill att du ska lägga tid på i form av placeringar och pensionsspar. Är det bara jag som tycker att det är väldigt mycket måsten?

4 kommentarer:

  1. Känner igen det där. Och då ska man inte tala om alla "måsten" man tycker att man har för sig själv.... fixa det , och fixa det andra, papper in i pärmar osv.....

    SvaraRadera
  2. Amen! Kunde inte ha sagt det bättre själv, börjar lägga ner alla måsten och sen har jag ångest för att jag inte gör dom..bra eller?

    SvaraRadera
  3. Jamen precis. Grejen är ju att en hel del av dom där måsten/råden är ju på riktigt bra för en. Visst vill man ha en rörlig kropp och vem vill ha blödande tandkött? Så man vill ju hinna med men ibland pallar man inte en enda jävla grej till på listan och gör revolt genom att äta ostbågar till frukost och skita i att borsta tänderna typ.

    SvaraRadera
  4. Hahaha otroligt träffsäkert ;=)

    Min prio skulle i så fall vara det som är viktigast för mitt välmående, typ meditation och allt som har med tänder att göra(faaaaaaaaan vad det kostar pengar om det börjar krångla!)

    Kram!

    SvaraRadera