lördag, januari 31, 2009

Fokusering

Det verkar som om jag har trillat in i fällan. Fällan där jag hela tiden håller på att jämföra mitt liv och mig själv med andra. Och inte på ett bra sätt utan fokus på det som är dåligt. Där andra har det bättre på en massa olika sätt. Det är helt värdelöst och otroligt okonstruktivt. Det leder inte framåt. Känner att jag behöver hitta fokus och ta tillbaka kraften till mig själv och mitt eget liv. Fundera ut vad jag vill, var jag vill vara i livet och vad som är viktigt för mig just nu. Skita lite i vad andra gör, vad dom tjänar och hur dom ser ut. Alla har sin sorg och glädje. Jag måste leva mitt eget liv.

5 kommentarer:

  1. åhhh - vad jag känner igen mig. Jag jämför fastän jag vet att jag inte ska. Det är svårt att inte göra det :s

    SvaraRadera
  2. Ja, jätte svårt! För mig i alla fall. Vill hitta till en plats där jag är glad och nöjd med allt som det är.

    SvaraRadera
  3. Ja. Det måste du. Och jag måste leva mitt. Men hur tusan gör man??

    SvaraRadera
  4. Någonting jag brukar säga till mina patienter, men som vi alla behöver påminna oss:
    Du jämför din insida med andra människors utsida. Inte särskilt rättvist, eller hur?

    SvaraRadera
  5. Helst vill man nog vara till freds både med sin utsida och sin insida. Synd bara att det ska vara så svårt.

    SvaraRadera