lördag, maj 02, 2009

Tid Att Komma Ikapp

Jag vet. Det är fantastiskt väder. Alla är på strålande humör. Dricker rosé. Skrattar. Hånglar. Hittar nya fantastiska människor att bli förälskade i. Tar fram vårkläderna. Planerar semestern. Jag skulle så gärna vilja känna allt det där och vara glad och sprallig och så där härlig som man kan vara på våren. Men det går inte för just nu är jag bara ledsen och trött och hängig och vill inte göra nåt alls. Vill skona andra från min deppighet och håller mig för mig själv ett litet tag. Vill inte lägga lock på alla andras bubbliga vårkänslor. Vet inte varför det blev så här just nu men så är det.

1 kommentar:

  1. Våren kan vara sådär ibland. Det är så höga lycklighetskrav när vårsolen skiner. Om man inte känner sig lika lysande inombords så är det som att det är fel på en. Livet skulle nog vara bättre för de flesta om de inte hade så höga krav på lycka. Att bara vara is the shit!
    /Marcus

    SvaraRadera