tisdag, juli 28, 2009

Kinesisk Karantän

Ludde ska på semester till Australien. Eftersom hon bodde där förut så är det mer komma-hem-och-hälsa-på-gamla-vänner än semester kanske men ändå. Fan vad trevligt! Om jag hade orkat så skulle jag gärna åkt till Australien jag med. Men nu är hon krasslig och orolig för halsfluss och grejen är att Air China har massa restriktioner på grund av svininfluensan och om det vill sig riktigt illa så kommer hon fastna i karantän på vägen. I Peking! Inte någon drömsemester. Förhoppningsvis är det ingen fara. Hon kryar nog på sig innan fredag. Men det här med svininfluensan är nog dags att jag fattar omfattningen av.

3 kommentarer:

  1. Håller med. Jag har inte tänkt på den här influensan sen i början på maj, men den tycks ju vara envis och ettrigare än jag trott =/

    SvaraRadera
  2. Jag har läst hos dig ett tag nu men aldrig kommenterat innan, vill bara säga att jag gillar din blogg massor!

    SvaraRadera
  3. Latja: Ja, verkligen. Nu har min vän i alla fall fått ett intyg på att det inte är svininfluensan. Tydligen tar man tempen på passagerarna på planet när dom går av med nån maskin..

    Anna: Vad roligt! Välkommen.

    SvaraRadera