torsdag, augusti 27, 2009

Energitjuvar

Det är många som ger mig goda råd just nu och det uppskattas förstås. I lagom dos. En sak som många säger är att jag just nu bara ska göra det som gör mig lugn och får mig att må bra och undvika det som stressar mig och som får mig att må dåligt. Det låter självklart kanske men jag har tidigare, sen länge kört över mina gränser, magkänsla och ork vilket gjorde att jag tidigare gjorde saker utan att känna efter hur det fick mig att må. Kanske av gammal vana, kanske av skuld, kanske för att jag tyckte att jag borde eller kanske av bara farten. Idag, när jag är där jag är, så är det lättare att säga nej. Helt enkelt för att jag inte orkar. Jag har liksom inget val. Och just nu är det också lättare att säga nej för att folk förstår. Dom förstår att jag inte orkar. Det som däremot kan det vara lite besvärligt är att upptäcka att vissa saker, aktiviteter eller personer tar mer energi än dom ger. Trots att dom menar väl, vill bry sig och har dom bästa intentionerna. Det går inte att ses ändå. Av olika anledningar så blir vissa platser och vissa människor energitjuvar. Dom kanske var det innan också men då stod jag nog ut med mer. Jag körde på ändå. Men nu. När det inte finns några marginaler så går det inte. Jag har blivit mer restriktiv i vad jag gör och vilka jag träffar och jag undrar om jag kommer att kunna följa min instinkt längre fram, när jag är starkare.

2 kommentarer:

  1. Nar du ar starkare kommer du att klara av energitjuvarna lite battre. Men jag tycker bara det ar positivt, samma sak hander mig och det ar faktiskt ratt fantastiskt att kanna hur personer bara fyller pa ens pluskonto, och det finns ingen dar som kryper in fran sidan och tar ner det pa minus igen. I like it.

    SvaraRadera