torsdag, oktober 13, 2011

Att Utmana Rädslor

Ibland känns det helt oöverstigligt att släppa taget. Om en relation, en livsstil, ett jobb eller en ägodel. Jag har haft väldigt svårt för att släppa vissa saker i mitt liv under den senaste året. Även om jag egentligen mått sämre av att fortsätta träffa den där personen eller fortsätta göra samma sak igen. Det man känner till är liksom bekvämt, men ofta på ett väldigt obekvämt sätt. Att komma på sig själv med att gå runt och gnälla utan att inse att man själv är den som kan ändra situationen är tröttsamt. Så jag känner mig trött. Faktiskt. Men nu har jag äntligen fått kraft att möta rädslor head on, Att våga förändra. Att våga lita på att det ordnar sig. Och att det kan bli bättre. På sätt som jag inte ens kan föreställa mig nu när jag är mitt uppe i det.

4 kommentarer:

  1. Är i samma fas just nu att lämna det dåliga bakom sig. Hjärta och hjärna borde vara mer kompatibla och synkade tycker jag. Men trots att man vet att det är rätt med förändring så är det så jäkla jobbigt, vanedjur som man är!!

    SvaraRadera
  2. det blir ju oftast nåt bra av förändring, även om det är väldigt svårt att släppa taget. även om tråkiga och svåra saker. (livs)situationer som inte är särskilt tillfredsställande kan ju ändå kännas trygga.

    SvaraRadera
  3. Kämpa på, för det är ju så himla lätt att falla tillbaka till det där som vi känner igen.
    Kram!

    SvaraRadera