torsdag, november 10, 2011

Döda lllusioner

Det finns en massa saker som jag tror att jag är eller att jag gör som inte stämmer. Alls. Det är lustigt det där men om jag tänker efter så är det ungefär så här.

Jag tror att jag alltid är i tid
(Det är jag inte, har blivit något av en tidsoptimist)
Jag tror att jag är ordningsam
(Det är jag inte, mina kollegor vet hur mitt skrivbord ser ut)
Jag tror att jag har bra vanor
(Det har jag inte. Äter för mkt chips och dricker för mkt vin)
Jag tror att jag är mindre än vad jag är
(Det är jag inte. Flera par jeans och massor av klänningar i min garderob bevisar att jag väger bra mkt mer än vad jag vill tro)

Men saker som jag är eller gör som fortfarande stämmer finns det däremot gott av.

Jag älskar DVD boxar, trivs bäst med fina vänner över krispigt vitt vin, kan inte leva utan musik, är frusen och sover helst i sockor, läser hellre Vanity Fair än The Economist, ogillar att gå upp tidigt på morgonen, klarar inte av att duscha kallt och drömmer om ett badkar med tassar.

7 kommentarer:

  1. I och för sig är det bra att man inte har listat ut allt om sig själv.
    Vissa överraskningar om sig själv kan vara bra.

    SvaraRadera
  2. Absolut, det dyker ju upp nya saker hela tiden dessutom.

    SvaraRadera
  3. Nästan så jag känner att vi är cybertwins :D

    SvaraRadera
  4. Men det där med att det är oordning poå skrivbordet betyder ingenting. Huvudsaken är att DU hittar det som behövs där...ha ha ha

    Ett badkar med tassar, vad är det ?

    Kram

    SvaraRadera
  5. Haha ja så kan det nog va för många av oss om vi väl börjar fundera på det. Kanske inte ska ska göra det utan jag lever vidare i min tro om hur jag är ;-) (fast det funkar ju inte... har ju redan börjat fundera)

    Dogge: Ett badkar med tassar vet du väl vad det är ;-) Ett fint lite speciellt badkar med typ lejontassar ;-)

    SvaraRadera
  6. Precis, ett fint gammalt gjutjärnsbadkar med lejontassar. Djupt så man får plats och vackert.

    SvaraRadera