måndag, november 14, 2011

Egyptisk Bomull

Spenderade helgen i London. Så otroligt härligt. Var stressad som en skållad råtta innan jag åkte, jag kom ju precis hem från New York, där jag för övrigt fastnade i snöstormen. Men när jag väl kom i väg och var på plats gick det hur bra som helst. Eller nja, av en hel massa olika anledningar som jag inte ens orkar gå in på slutade det bland annat med att jag drack mer vodka än jag gjort i hela mitt liv på en och samma kväll tror jag. Och det var inte av några glada anledningar. Gud vad jag är trött på vissa av männen i mitt liv. Ibland behöver man bara bli riktigt jävla full. Det här visade sig vara ett sånt tillfälle. Och efter att ha haft förmånen att vid ett flertal tillfällen sista veckorna och av en hel massa olika anledningar få uppleva dyra, mjuka, underbara lakan av egyptisk bomull, ni vet såna med hög trådtäthet, så inser jag att jag nu har blivit gammal nog för att börja lägga seriösa pengar på lakan. Det är ju så enormt mycket härligare. Och är det inte så att man spenderar typ en tredjedel av sitt liv i sängen?

2 kommentarer: